„Biznes Ogrodniczy” na Floriade 2012

Plant Publicity Holand, organizacja non profit zrzeszająca szkółkarzy, hurtowników oraz producentów roślin z Holandii, inicjator nowatorskiej kampanii promocyjnej Colour your life, co roku zaprasza przedstawicieli mediów branżowych z całej Europy na tematyczne wyjazdy. W tym roku ważnym punktem podróży było holenderskie miasteczko Venlo, ponieważ właśnie tu od 5.04 – 7.10 odbywa się szósta edycja wyjątkowej i niezwykle prestiżowej wystawy Floriade. Jest ona organizowana co 10 lat w różnych miastach Holandii.

Redakcję „Biznesu Ogrodniczego” reprezentował Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju miesięcznika. – Inicjatywy jakie podejmuje  PPH są bardzo potrzebne. Skupiają się nie tylko na ważnej dla całego sektora ogrodniczego promocji roślin, przyczyniając się do rozwoju branży, ale są też doskonałą okazją do wymiany informacji i zdobywania biznesowego know-how – podkreśla Jarosław Olewicz.

Wystawa Floriada jest  ważnym źródłem inspiracji dla osób związanych z branżą ogrodniczą.  – Przedstawiane są tu m.in. nowe koncepcje, pomysły na urządzanie rabat, przede wszystkim jednak to miejsce, gdzie popularyzowane są rośliny. Wystawa ściąga osoby z całego świata  – jest  źródłem informacji oraz daje możliwość wymiany doświadczeń. To kopalnia wiedzy i pomysłów dla miłośników roślin i ogrodów – relacjonuje Alicja Cecot, uczestniczka wyjazdu zorganizowanego przez Plant Publicity Holand. Venlo przez pół roku gościć będzie ponad 4 miliony profesjonalistów oraz turystów z całego świata.

                                                                              

Floriade była ważnym, ale nie jedynym punktem programu. W pierwszym dniu uczestnicy spotkania zorganizowanego przez PPH, mogli przyjrzeć się projektom nasadzeń miejskich w Rotterdamie. Duże wrażenie zrobiły inicjatywy podejmowane przez społeczności lokalne. Dzięki ich projektom powstały niezwykle miejskie ogrody. Ciekawym rozwiązaniem był też park zabaw dziecięcych z bujną roślinnością, zorganizowany  na powierzchni 1 ha.  – Tego typu wyjazdy kształcą oraz promują nowe idee. Warto wspomnieć o wizytach w holenderskich szkółkach, które często inspirują do działań na polskim gruncie. W tym roku PPH zaprosiło nas także do dwóch przedsiębiorstw, w których pokazywane były nowoczesne rozwiązania technologiczne – opowiada Katarzyna Pruchniewicz, przedstawiciel Plant Publicity Holand w Polsce. 

                                                            

REKLAMA